Welke groothandels zijn er voor computer onderdelen?

Hallo,
Ik heb 16 jaar en help vaak mensen met computers, vaak koop ik als ik zelf de pc's bouw (al een stuk of 20) de onderdelen op alternate. Maar ik wil het nu wat professioneler aanpakken. Dus mijn vraag was wat zijn goede groothandelaren voor dit soort onderdelen?

KvK gaat geen probleem zijn. En als het een beetje kan waar je per onderdeel kan bestellen en niet in grote hoeveelheden moet kopen

Toegevoegd na 4 minuten:
ben*

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Groothandels mogen alleen aan bedrijven leveren. Dus je zult je moeten registreren als bedrijf bij de Kamer van Koophandel. Dat gaat je gezien je leeftijd niet lukken. Als 16 jarige ben jij, zoals het heet, handelsonbekwaam. Dat betekent dat jij nog niet zelfstandig contracten mag afsluiten en bestellingen mag doen. Dat moet dan een volwassene voor je doen. En die is dan ook verantwoordelijk voor de zaken die jij doet, als het mis gaat (om welke reden ook) draait diegene op voor jouw zaken. Eventueel kun je bij de rechter om handlichting vragen, dan bepaalt de rechter of en voor welke zaken jij zelfstandig mag tekenen.

Bovendien moet je dan, als bedrijf zijnde, een administratie gaan bijhouden, ondernemersplan schrijven, belastingaangifte doen, BTW betalen, facturen opstellen voor je klanten. Je krijgt te maken met zaken als afvalstoffenheffingen (je mag als bedrijf je afval niet in de container van een particulier - je ouders stoppen) etc. etc.
Zaken waar je allemaal rekening mee moet houden.

"Even" inschrijven bij de KvK en dan naar de groothandel is er dus niet bij. Misschien is het handiger om bv bij Alternate afspraken te maken dat je met korting kunt afnemen omdat je er vaak komt.