Ik heb hier een paar postzegels met het cijfer 2 en Nederland er op. Datum 2010. Zijn deze gewoon 64 cent waard?

Het zijn niet de nieuwe met WA er op ofzo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij een brief hebt waar een 2 op moet, dan mag je deze oude 2 er zonder bij te hoeven plakken erop gebruiken. Maar de waarde stijgt niet mee met het in de loop der jaren steeds duurder worden van nieuwe postzegels.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een 2 kost tegenwoordig € 1,28 en een 1 is € 0,64
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De waarde stijgt juist wel mee, als je meteen honderd postzegels met een 1 of een 2 had gekocht zou je die nu voor een veel hogere prijs kunnen verkopen. De waarde stijgt dus mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenstrijdig antwoord dus. Heel specifiek, ik heb een zware envelop waar 2,56 op moet.
Vraag is, zijn 2 van deze postzegels dan genoeg? Ook al was de aanschafwaarde lager?
Amadea
10 jaar geleden
Als de bewering van Pelle waar was, waarom hebben dan niet heel veel Nederlanders postzegels gehamsterd? Toen waren ze 44 cent en nu zou je ze volgens haar dus voor 64 cent kunnen verkopen.... Jij kunt gewoon twee postzegels van 2 op die envelop plakken, Marius.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ik dacht nog dat je niet duidelijk was maar je zit dus echt ongelooflijk verkeerd nu Amadea. Alle 1 en 2 postzegels kun je voor 'eeuwig' blijven plakken en alle kerstpostzegels ZONDER prijs erop hetzelfde. Tja, men had nooit gedacht de prijzen zo snel zouden oplopen natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens is het antwoord op je specifieke vraag wel goed: je moet 4 'eentjes' plakken óf twee 'tweetjes'.
https://www.postnl.nl/tarieven/brieven/?bnr=dp-cm-nvt011113-plein-cm-postzegels-hero-tarieven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals: je zegt iets heel tegenstrijdigs in je antwoord: het klopt dat je gewoon de 2 erop kan plakken als er een 2 op moet (je hoeft niet bij te plakken) maar vervolgens zeg je dat de waarde niet meestijgt? Natuurlijk wel, anders zou je toch WEL moeten bijplakken?