Wat kan een freelance copywriter allemaal?

Ik heb een freelance copywriter nodig, denk ik. Want voor vast werk heb ik te weinig liggen. Maar wat kan een freelance copywriter allemaal? Helpen die ook met design bijvoorbeeld? En mijn website hoog in Google krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een freelance copywriter is voornamelijk een tekstschrijver. Sommige copywriters kunnen dan ook nog concepten bedenken en weer andere zijn SEO copywriter, dus kunnen je helpen je bedrijf in Google hoog te krijgen. De freelance copywriter waar ik altijd mee werk, is Marek van The Content Agency. Hij helpt bij al onze marketing en reclame. Dus om jouw voorbeeld te nemen: hij schrijft teksten, maar kan ook een concept bedenken voor een reclame en hij heeft kennis van SEO om onze website hoog te laten scoren in Google. Onze vorige tekstschrijver had alleen kennis van ‘gewone’ teksten schrijven, maar kon ons voor de overige klussen koppelen aan een andere freelance copywriter.
Een freelance copywriter kan over het algemeen niet designen. Het gaat dus echt puur om de tekstuele kant van je marketing / reclame. Voor designs en dergelijke heb je dan weer een art director of designer nodig. Maar vaak kan een copywriter je daarin adviseren en je dat werk wel uit handen nemen. Zo gaat dat bij ons tenminste. Op die manier kun je zorgen dat de copywriter het aanspreekpunt is en je er zelf geen omkijken naar hebt.
De keuze voor een freelance copywriter is natuurlijk ook afhankelijk van je budget. Een onervaren tekstschrijver kost een stuk minder, maar dat ga je ook terugzien in de kwaliteit. Wees er dus op bedacht waar je voor kiest. Ik heb in ieder geval onderaan dit antwoord een linkje gezet naar onze freelance copywriter en een linkje naar zijn pagina met een overzicht van zijn diensten. Neem anders gewoon contact op met hem. Hij kan je veel beter vertellen wat wel en niet mogelijk is en wat het allemaal kost. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een copywriter die vertrouwd is met SEO (search engine optimalisation) heb je nodig om hoog in de resultaten van zoekmachines te komen. Die zijn er genoeg. Je kunt een oproep doen op freelance.nl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Plus!