krijg ik studiefinanciering als mijn vriend een wajong uitkering heeft?

Ik wil graag naar school maar ik vraag me af of ik studiefinanciering krijg, want mijn vriend heeft een wajong uitkering of word hij dan gekort in zijn uitkering

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mijn vriend heeft ook Wajong (oude regeling) en ik heb ook een tijdje school gedaan waarbij ik studiefinanciering kreeg. Mijn vriend werd er niet op gekort.
Ik weet niet hoe dat bij de nieuwe regeling Wajong gaat. Het lijkt mij dat hij dan ook niet gekort wordt omdat het jou inkomen zijn en niet die van hem.
Anders kan je altijd nog even UWV erover bellen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wajong is persoonsgebonden, dus idd geen invloed. UWV checken is altijd goed :-)