Hoort een krantenwijk ook tot werkervaring?

Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik word nooit aangenomen omdat ik geen werkervaring heb, ik heb veel stages gelopen waar je ook voor zou kunnen werken maar dat deed ik niet en ik heb heel lang een krantenwijk gedaan omdat ik nergens werd aangenomen. Nu is mijn vraag, hoort een krantenwijk ook bij werkervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ivana
10 jaar geleden
Je mag op jouw leeftijd ook je stages vermelden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Echt waar dit! 16 jaar en geen werkervaring...raar hoor. De meeste mensen hebben natuurlijk vanaf hun achtste al een topbaan.
Moet niet nog gekker worden.

Het beste antwoord

Ligt eraan waar je wilt gaan solliciteren.
Je toon hier in ieder geval aan dat je een harde werker bent aangezien (vaak)de ''ochtendkrant bezorgen'' niet voor watjes is.

En misschien helpt jou stage-ervaring je met het zoeken naar een nieuwe baan..
Er worden ook veel mensen aangenomen puur omdat ze dezelfde werkervaring voor de gevraagde functie hebben opgedaan bij hun stage.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor een krantenwijk is ook werkervaring.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je laat daarmee zien dat je al langer gewend bent te werken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, een krantenwijk hoort ook bij je werkervaring en kan je zelfs aantrekkelijk maken voor de nieuwe werkgever. Je bent bereidt door weer en wind te gaan. Kunt zelfstandig werken. Dat zijn zeker pluspunten voor een werkgever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij de krantenwijk als werk ervaren hebt kan je dit zeker bij in je aanvraag papieren / CV zetten. Het is waarschijnlijk wel geen ervaring de sector waarin je solliciteert maar dan nog laat het zien dat je echt wel bezig wil zijn. Maar wat jij zegt dat ze je nergens aannemen omdat je geen werkervaring hebt dan denk ik dat ze opzoek zijn naar iemand met ervaring in hun sector. Bijvoorbeeld als je in een winkel rekken wil vullen willen zij iemand aannemen die dit eerder gedaan heeft zodat zij minder "opleiding" moeten geven.