Kan ik een bankpas met het V-Pay logo gebruiken in een automaat met Maestro-logo ?

Mijn nieuwe bankpas heeft een V-Pay logo. Daar stond vroeger het Maestro-logo. Op geldautomaten in bijv. supermarkten staat vaak: alleen Maestro kaarten. Heb ik bijv. daar nu een probleem ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel met "geldautomaat" een automaat waar cashgeld gehaald kan worden. In een supermarkt van AH of Jumbo staan soms van die automaten (meestal van ING).

Antwoorden (1)

Ik heb ook een V-Pay pasje (SNS bank). Ik heb tot nu toe uit elke geldautomaat die ik probeerde geld kunnen trekken.
Ook in Italië. Daar stond bij geen enkele automaat het V-Pay logo.

De geldautomaten die ik in NL gebruikt heb: ING, RABO, SNS (uiteraard), ABN.

Ik merk bij pin betalingen in de winkel dat ik nu wel 9 van de 10 keer een keuze krijg hoe ik wil betalen.
Optie 1: V-Pay
Optie 2: V-Pay

Terwijl ik met mijn andere pas de opties: Mastreo & Chipknip krijg.

Maakt niet uit of ik optie 1 of 2 kies met V-Pay, dat word altijd gezien als pinnen.
Dus ik kan met die pas niet meer met Chipknip betalen aan een kassa.
Wel bij een parkeerautomaat of een drankautomaat op het werk.
En ik kan ook nog steeds de chipknip opladen.