Mag je bij 2 supermarkten tegelijk werken?

Ik werk nu inmiddels 4 jaar in een supermarkt, ik heb mijn studie straks afgerond en wil graag meer aan het werk maar mag maar 12 uur in de week werken. Dus mijn vraag is dan ook: is het toegestaan om bij 2 supermarkten te werken om meer uren te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (1)

Ja. Behalve wanneer de andere supermarkt een 'verbod op nevenwerkzaamheden' in de CAO of arbeidsovereenkomst heeft staan.

Staat dat er niet in: ook dan is het netjes om het wel even te melden dat je dit wilt gaan doen.

Staat het verbod op nevenwerkzaamheden er wel in: dan is in goed overleg veel mogelijk. "Alles" verbieden kan een werkgever namelijk niet (op papier wel, maar als het op een juridische procedure aan komt zal dat onhoudbaar blijken. Natuurlijk ga je dat niet proberen ...)

Toegevoegd na 1 minuut:
de andere supermarkt -> ik bedoel de supermarkt waar je nu werkt. Maar als de supermarkt waar je wil gaan werken het 'alleenrecht' op jou wil, houdt het (voorlopig) ook op.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In België kan dit ook, maar het grote gevaar zit elders: De ouders kunnen enerzijds hun kinderbijslag verliezen als er teveel uren zijn, of de aftrek voor persoon ten laste in hun personenbelastingsaangifte (twee verschillende wetgevingen met andere bedragen). Ik dacht dat in Nederland er ook risico's als deze waren naar verzekerbaarheid bij de ouders dan wel dat er een eigen dekking moet zijn via het loontrekkende statuut. Vraag dit best eens na bij jen verzekeraar of die van je ouders.