Hoe kan ik mijn dag en nachtstroom opzeggen?

Hallo,

Het contract met mijn huidige energieleverancier loopt de 28e van deze maand af. Ik heb gister gekeken naar een goedkopere energieleverancier, en kwam bij e-on uit.

Ik heb me aangemeld, echter realiseerde ik mij vandaag dat er een dubbele meter in mijn appartement zit, voor dag en nachtstroom. Daar heb ik dus gister bij het zoeken en aanmelden bij een nieuwe energieleverancier geen rekening mee gehouden.

Zelf wil ik ook wel van mijn nachtstroom af, en gewoon over op normaal 1 tarief.

De vraag is echter nu: Hoe kan ik overgaan naar een enkel tarief in plaats van een dubbel tarief voor dag en nachtstroom?

Zijn hier eventueel ook nog kosten aan verbonden of niet? Zo ja, hoeveel?

Alvast dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Je hoeft niet van je dubbele meter af. Gewoon dag/nacht stroom opzeggen is voldoende. Je moet wel altijd de standen van de dubbele meter doorgeven, maar er wordt, als je geen dag/nacht meer afneemt, met 1 tarief gerekend voor beide meters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord! :)

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen wordt door de stroomleverancier het tarief aan je berekend dat voor jou het goedkoopste is. Indien één tarief goedkoper is in jouw situatie als dag-/nachtstroom, dan krijg je een rekening die hierop gebaseerd is.

Verder vraag ik me af waarom je van de dubbele meter af wilt. Je kunt heel gemakkelijk, bijvoorbeeld door de was in het weekend te doen, besparen op je dagstroom. Laat de afwasmachine 's nachts draaien en je bespaart ook weer op de dagstroom.

Door deze twee suggesties kun je dagstroom besparen en je gebruik aan nachtstroom verhogen. Dit is ook nog eens een keer goed voor het milieu.