Soms kunnen mensen niet goed voor zichzelf zorgen of hun financiële zaken niet regelen. Bijvoorbeeld omdat zij dementerend zijn, psychiatrisch patiënt zijn of een verslaving hebben. Om te voorkomen dat anderen hier misbruik van maken, kan de kantonrechter een curator, bewindvoerder of mentor benoemen. Deze persoon neemt financiële beslissingen voor de betrokkene of beslissingen over de zorg aan de betrokkene. Je mag alles aanmaken je hebt alleen geen geld genoeg om uit te geven. Dus het heeft geen zin om iets aan te maken wat je niet kunt gebruiken.
ronron1212
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Lees het antwoord Je mag alles aanmaken je hebt alleen geen geld genoeg om uit te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus nee, het heeft weinig zin om aan te maken als je het toch niet kunt gebruiken. Het wel gebruik zou voor problemen kunnen zorgen met de curator.