Hoeveel mag ik als meerderjarige bijverdienen met werken, voordat dat effect heeft op de bijstandsuitkering van mijn (alleenstaande) moeder?

Ik ben meerderjarig (18plus) en woon met mijn moeder en zus (ook 18plus).
Mijn moeder ontvangt een bijstandsuitkering.

Nu is mijn vraag:
Tot hoeveel mag ik verdienen zonder dat dit van haar bijstand wordt afgehaald?
Graag duidelijk (uitvoerig) antwoorden en evt. bronnen vermelden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw inkomsten worden niet gekort op de uitkering van jouw moeder. We kan de gemeente jou beschouwen als iemand waarmee jouw moeder de kosten kan delen. In dat geval zal de gemeente de uitkering van jouw moeder met ca 140 euro verlagen en gaat de gemeente ervanuit dat jij meebetaalt in de kosten. De regels hierover zijn gemeentelijk beleid dus in iedere gemeente anders.