Kan er nu geld van mijn rekeningen worden geschreven?

Er wordt binnenkort 13 euro van mijn rekeningen geschreven. Ik heb maar 5 euro op mijn betaalrekening. Ik kan niet rood staan.
Wat gaat er gebeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hangt er vanaf. De belastingdienst en de bank kunnen het wel afschrijven. Een reguliere incasso kan dit niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
hoezo de belastingdienst en de bank wel??????????????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
omdat zij een uitzonderingspositie hebben. Echter de Belastingdienst kan je wel storneren. Dit kan bij de bank niet als zij bijvoorbeeld rente afschrijven.
ronron1212
10 jaar geleden
heb je hier een link van dat de bank rente kan afschrijven is wel duidelijk dat is dan wel je eigenbank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat vrijwel elke bank dit doet. Ik kan alleen bij de Rabobank vinden dat het ook in de voorwaarden wordt vermeld artikel 24. https://www.rabobank.nl/images/av2013_webversie_29489024.pdf?ra_resize=yes&ra_width=800&ra_height=600&ra_toolbar=yes&ra_locationbar=yes
ronron1212
10 jaar geleden
ja van de eigenrekeningen niet van een andere bank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard. Daar hebben ze geen zeggenschap over.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik mag ook niet rood staan...echter ELKE automatische incasso gaat er gewoon vanaf. Maar als niet binnen 5 dagen mijn saldo is aangezuiverd, stroneert de bank de incasso. Daar kan ik zelf niets tegen doen.
Als je niet rood kunt staan zal er dus op het moment zelf geen geld worden afgeschreven. Je zult dan een bericht krijgen dat ze het op die en die datum opnieuw proberen. Je doet er goed aan er voor te zorgen dat er dan wel geld is want als dit geld is dat je echt moet betalen ontslaat geen geld op je rekening hebben je niet van de verplichting om te betalen.

De vervolg stappen kosten nl over het algemeen geld. Ze zullen aankondigen dat ze het bedrag gaan verhogen en voor een bedrag van 13 loop je het risico dat de verhoging meer is dan het bedrag zelf.

Is het geld bestemd voor de aanschaf van een aankoop die je nog niet hebt en die wordt verstuurd als het geld er is, is er een kans dat ze de aankoop cancellen.
Dan hoef je niet te betalen maar je krijgt ook niks.