kleine aanpassing uren nu willen ze ook reiskosten aanpassen mag dit?

Goedemiddag, ik heb nog een "oude" reiskosten regeling en ik wil graag van 38 uur naar 36 uur werken dus kleine contract aanpassing
mogen ze nu mijn reiskosten aan de nieuwe regeling aanpassen?
dit gaat me zo 70 euro per maand kosten
Ik ben het hier uiteraard niet mee eens....mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij ligt het eraan, werk jij die 36 uur over dezelfde hoeveelheid dagen als bij de 38 of komt er daadwerkelijk 1 dag te vervallen?
Komt er geen dag te vervallen, komt er ook niets te vervallen in jou reiskosten vergoeding, daar je hetzelfde aantal km maakt.
Kijk als je een dag minder gaat werken veranderen de aantal km die je rijd en is het logisch dat dit gaat veranderen.

Wellicht vind je hier wat meer verduidelijking:

http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaarden/reiskostenvergoeding
of
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/u_reist_naar_uw_werk/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht dat er een totaal nieuw contract komt en dat daardoor ook de nieuwe regels voor de reiskosten komen.