welk rekeningnummer moet ik geven?

ik verkoop wat via internet , maar welk nummer moet ik geven aan de koper? , het rekeningnummer of het IBAN nummer?
(heb ban-amro)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt nu nog het oude banknummer opgeven, maar het is wellicht handiger om maar alvast het IBAN nummer te nemen. Het oude banknummer is overigens gelijk aan de laatste cijfers van het IBAN nummer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat IBAN is makkelijker te onthouden dan het lijkt. Je hoeft maar één getal van twee cijfers extra te onthouden!
Bijvoorbeeld:
NL12BANK0345678901
NL = duidelijk: dat is Nederland
12 = het extra getal
BANK = de naam van je bank en die weet je natuurlijk al
0 = een extra nul
345678901 = je oude rekeningnummer en dat ken je ook al. Simpel toch?

Andere antwoorden (2)

Het Iban nummer ís je rekening nummer. Het bestaat uit je rekeningnummer em de Iban toevoeging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
IBAN nummer is de nationale betalings methoden
verkopen via internet naar het buitenland zou ik gebruik van paypal aan raden.
binnen nederland zoals marktplaats kan gwn via ideal -> IBAN
je rekening nummer zit in je iban nummer, dus als je die geeft is het goed.
maar omdat iban de nieuwe betalingsmethoden wordt, kun je er maar beter vast aan wennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Waarom Paypal? Daar betaal je voor, als je geld ontvangt. Binnen het SEPA-gebied is geld overmaken met BIC en IBAN gratis, dus lijkt me dat handiger dan Paypal.