Wordt het inkomen van een IVA uitkering meegerekend bij het aanvragen van de IOAW voor de partner?

Mijn vader heeft een IVA uitkering omdat hij volledig is afgekeurd. De WW van mijn moeder loopt over een aantal maanden af en zij zou dan bijstand moeten aanvragen. Dit zal de IOAW worden omdat zij na haar 50ste werkeloos is geworden. Nu lees ik overal dat het inkomen van haar partner ook meegeteld wordt, maar is dit ook zo in het geval van mijn vader die volledig is afgekeurd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De IOAW vult het totale inkomen van uw vader en moeder aan tot bijstandsniveau. De gemeente bepaalt of uw moeder een IOAW-uitkering krijgt. Daarbij wordt onder andere gekeken naar andere inkomsten, maar die heeft uw moeder over enige tijd niet (meer)

Er wordt OOK gekeken naar de inkomsten van de partner, uw vader. De IVA uitkering van vader telt dus mee in de berekening van de IOAW-uitkering (bijstand)
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!