Na betaling reageert iemand op Marktplaats niet, moet ik dit verdacht vinden?

Ik heb een iPod Touch 5G gekocht op Marktplaats, niet ongewoon laag maar wel redelijk.
Ik heb het geld in het weekend (zondag) overgemaakt, en ze zei dat ze de advertentie zou verwijderen als het geld erop staat, maar die advertentie staat er nog steeds op.
Het geld ging via dezelfde bank (ABN AMBRO) dus dan zou die er al lang op moeten staan.
Ze heeft sinds zondag niet meer gereageerd, ik heb al gevoelens dat ik opgelicht wordt.
Ben ik nu té snel van te mening dat ze een oplichter is? Ik ben bij een vorige aankoop ook opgelicht dus misschien speelt dat ook wel mee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet niks maar zou het wel verdacht vinden. :)
Waarom trappen mensen hier telkens weer in.
Vraag volgende keer een adres en zeg dat je hem komt ophalen en dan betaald!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het adres heb ik gedeeltelijk wel, stond bij aderventie alleen huisnummer niet, en rijden kan ik nog niet dus en mn vader wou me niet brengen. Dus dan krijg je dat haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Los van of je het ook doet (heen rijden en ophalen) dan heb je een adres en haken ze (als ze verkeerde bedoelingen hebben) al snel af.
SimonV
10 jaar geleden
Maak een andere account aan op Marktplaats en koop de iPod nog eens. Dan zul je zien dat ze wel reageert en weet je zeker dat je opgelicht bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit vooraf overmaken via Marktplaats als het om zulke bedragen gaat. Laat het dan onder rembours verzenden. De meeste oplichters haken dan af, maar pas hier ook mee op, er zijn oplichters die de moeite nemen om bijvoorbeeld een leeg pakketje te sturen. Het beste is afhalen. Dan maar iets meer betalen voor een product wat je in de buurt zelf af kan halen ipv je geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voer het rekeningnummer in op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html en je hebt snel duidelijkheid. Wanneer er 3 of meer aangiften zijn gedaan zal het programma je waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze is nog maar een week op Marktplaats en haar enige advertentie is die iPod maar haar rekeningnummer is niet bekend bij de politie..
Dus ik wacht nog wel denk ik tot volgende week, als ze dan nog niks heeft gedaan ga ik per direct naar de politie! :)
Frimu2
10 jaar geleden
Nog maar een week op marktplaats , en een ipod. Niet zo naief, dit is het recept oplichting. In ieder geval zo snel mogelijk marktplaats inlichten voordat nog meer mensen er intrappen. Voor de rest er van leren en wonden likken. Want al zal dit incident en eventuele aangifte wellicht leiden tot oppakken oplichter....geld zie je niet terug.

Antwoorden (3)

Het zou best kunnen, ik vind het ook verdacht.
Misschien kan deze site u verder helpen. Er staan aanwijzingen op van oplichters.
http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/1888/1/Marktplaats-veilig-kopen-en-oplichters-herkennen-/Page1.html
sterkte als het echt een oplichter is geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je een beetje voorbarig bent.
Je hebt zondag geld overgemaakt. Dat wordt dus op zijn vroegst maandag afgehandeld. Meestal boekt de bank het pas na één of meer dagen bij de begunstigde bij. Dan trekken ze namelijk een paar dagen rente. Het kan dus dat de begunstigde de bijschrijving pas woensdag of donderdag krijgt.
Dat het bij dezelfde bank is doet niet ter zake. Overschrijven naar een andere bank gaat niet per postkoets, en kan dus net zo snel/traag.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het overgemaakt hebt met internetbankieren, staat het geld bij dezelfde bank meteen op de rekening van de begunstigde. Dus geen rente dagen e.d. Verder kan er nog van alles aan de hand zijn. De post is ook niet meer zo snel als vroeger.
Mijn persoonlijke mening is dat er marge kan zijn van 3 a 4 dagen. Je kan niet verwachten dat mensen elke dag met jou bezig zijn. Mensen zijn vaak druk. Ze kiezen ervoor om bv twee keer per week met dit soort zaken bezig te zijn.