hoeveel mag er worden ingehouden bij bankbeslag als je een wajong uitkering hebt??

navraag gedaan en ze vertelde mij dat het hele inkomen ingehouden wordt nu vraag ik zo komt iemand toch verder in de problemen je kan je vaste lasten dan ook niet voldoen ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar die gaven antwoord dat de bank daar over gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang weet je dat al dat er een beslag aan zat te komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet dit sinds eergister, ik heb nooit een schrijven ontvangen, ik heb gister alleen een brief van de bank zelf ontvangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Maar je zult een openstaande vordering hebben moeten staan. Dat zal toch al wel een tijdje spelen? Aangezien je een aantal malen zal zijn herinnert aan het feit dat je iets hebt open staan en tot betaling moet overgaan. Als je dat blijft weigeren dan krijg je een beslag legging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op moment dat de bank tussenrekening bank af € 90,88

separeren ivm beslag
waarom hielden ze dan niet het gehele positief saldo in??
en waarom dan dit bedrag ?of val ik dan nog onder beslagvrije voet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik niet. Ik ken je situatie niet volledig. Dat kan zo zijn. Maar in sommige situaties wordt de beslagvrije voet ook geheel of gedeeltelijk in beslag genomen. Hier vind je een overzicht van de beslagvrije voet per 1 januari 2010:
http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinformatie/Dossiers/Beslagvrije_voet/Beslagvrije_voet/bvv2010-1__2_.pdf

Antwoorden (4)

Wat valt onder bankbeslag?
Alleen het saldo op het moment van beslaglegging valt onder beslag, niet eventuele latere stortingen.

Zie voor meer informatie over beslag de volgende link:
http://www.rijnstad.nl/schulden/beslag/bankrekening.html
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Dat mag. En nee, dan kan je ook niet rondkomen. Maar daar heeft de instantie die je loon (in jou geval uitkering) in beslag neemt geen boodschap aan. Je loon/uitkering wordt ook niet zomaar van de een op de andere dag ingehouden. Meestal is daar wel iets aan vooraf gegaan en heb je de tijd gehad om een regeling te treffen. Laat jij niets van je horen en tref je geen regeling dan ben je gewoon je hele inkomen kwijt, net zolang totdat het gehele bedrag voldaan is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Indien er beslag op een rekening wordt gelegd, is dat omdat er een vordering open staat.

Men zal van de rechter toestemming hebben om beslag te leggen tot aan de som van de vordering inclusief de kosten.

Wanneer er dus geld op gestort wordt en het bedrag wat je schuldig bent staat er nog niet op, dan valt dat geld dus ook onder dat beslag. Je kunt het beste een betalingsregeling proberen te treffen

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zie nu pas dat ik antwoord heb gegeven op je toelichting en niet op je oorspronkelijke vraag. Hoeveel er mag worden ingehouden kun je zo nakijken en uitrekenen. In sommige situaties mag de gehele beslagvrije voet of een gedeelte ervan ook worden ingehouden.
Overzicht beslagvrije voet vanaf 1 januari 2010:
http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinformatie/Dossiers/Beslagvrije_voet/Beslagvrije_voet/bvv2010-1__2_.pdf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar warom hebben ze dan geen beslag bij het uwv gedaan? ik heb ook al gebeld met de gerechtsdeurwaarder die het beslag legt maar die gaan echter met geen enkele betaalregeling of wat ook akkoord
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar bankbeslag wil zeggen dat iemand beslag op je rekeningen legt bij de bank.
Dit omdat het bedrijf of persoon meent geld van jou te moeten ontvangen.
Het beslag wordt gelegd op het saldo wat je op DAT moment op je rekening hebt staan. Met natuurlijk een maximum van het bedrag wat je in totaal schuldig bent. Dit staat dus los van je Wajong uitkering.
Als je uitkering binnenkomt NA de beslaglegging mag je die gewoon opnemen.
Maar wanneer jij dat geld waar beslag op is gelegd nodig hebt, omdat je je lasten moet betalen, dan heb je wel een probleem. Want daar mag je niet aankomen totdat het beslag is opgeheven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja i.d.d.
Als er geld binnen komt na de beslaglegging dan mag dat geld niet in beslag worden genomen, tenzij het is gestort tijdens de in beslagneming.
Op de datum van beslag wordt je saldo geblokkeerd voor het te vorderen bedrag. Daar mag je niet meer aankomen totdat de rechter heeft bepaald dat het beslag mag worden opgeheven. Indien je geen ander geld meer hebt dan zul je je vaste lasten niet kunnen voldoen.