Hoe lang duurt het om een lijst met TAN-codes aan te vragen bij ING?

Wegens moeilijkheden met mijn mobiel kan ik momenteel geen TAN-codes ontvangen, terwijl ik binnen 19 uur een betaling wil verrichten die anders verloopt. Ik heb gelezen hoe het moet, maar als ik morgenochtend bel naar ING, krijg ik dan binnen 5 minuten een mailtje, of zal ik een week moeten wachten en dan naar het kantoor? iemand met ervaring?

Toegevoegd na 22 uur:
Antwoord: Na bellen ING blijkt dat ik 3 tot 5 dagen moet wachten op mijn lijst, hij wordt per post gestuurd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Powergen
10 jaar geleden
Ik denk dat het handiger is om morgen even langs een ING kantoor te gaan. Het is inderdaad heel vervelend dat je geen TAN-codes kan ontvangen en dan geen bestelling kan plaatsen. Kan het eventueel niet via de app als je die wel hebt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, die werkt dus ook niet zonder telefoon. ;)
gvrox
10 jaar geleden
@goos1307 : gelukkig kan dat niet, dat zou natuurlijk extreem onveilig zijn !
gvrox
10 jaar geleden
Kun je je SIM niet in een andere telefoon doen ?

Antwoorden (2)

Geen ervaring met het gebruik via mobiel, maar wel met het aanvragen van een nieuwe lijst TAN-codes. Binnen vijf werkdagen ontvang je die. Ik had 'm twee dagen later.
Er is ook een spoedservice mogelijk als je naar het kantoor gaat, maar daar betaal je extra voor.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok, dat is erg jammer. Dan loop ik mijn 24 euro korting voor 24 uur mis haha.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook naar de bank gaan en een reguliere overboeking doen, die staat ook dezelfde dag op de andere rekening. Een spoedoverboeking is trouwens nog altijd goedkoper dan 24 euro ;-)
Kun je nog wel bellen/gebeld worden op je mobiel?
Dan kun je het volgende eens proberen.

- Voer de gegevens voor de betaling in, zoals je gewend bent
- Ga door tot het venster waar je je TAN-code moet invullen
- Daar ergens kun je ook klikken op "TAN-code niet ontvangen"

Mijn ervaring is - als je op daar op hebt geklikt - dat je wordt gebeld op het nummer waarop je normaal gesproken je TAN-code ontvangt. De sprekende computer geeft dan de TAN-code telefonisch aan je door. Het is dus belangrijk dat je nog wel gebeld kunt worden op dat nummer.

N.B. Het is al een jaar of 2-3 geleden dat ik dit een keer moest doen. Ik weet niet of het nu nog steeds zo werkt.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
P.S. Ik las bij de reacties ook de vraag of je je sim niet even in een ander toestel kunt doen. Het gaat de ING niet om je toestel, het gaat puur om het telefoonnummer. Dus als dat kan, is je probleem natuurlijk ook opgelost.