12 jaar samen gewoond heb alles betaald wat krijg ik als we uit elkaar gaan?

alles altijd betaald van eten tot wonen wat mag ik mee nemen als ik weg ga?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
is er ooit iets vastgelegd op papier?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dure goede les !! Het spijt me voor je . Zie het zo het leven is een leer moment ( soms heel kort en vaak te lang ) als je het globaal gesproken maar na je zin hebt gehad . Zo niet je was er zelf bij . Dus laat het je niet een volgende x gebeuren . Nieuwe tijden nieuwe kansen . Wees geen mossel die hechten aan wrakken .

Antwoorden (2)

Als jullie een samenlevingscontract hebben, dan zullen hierover afspraken gemaakt zijn. Hebben jullie dat niet, dan is alles wat echt van jou is, van jou en alles wat echt van je ex is, van je ex (bijvoorbeeld kleding, klokje van moeder gekregen). De rest verdeel je in overleg, je kunt dat doen naar waarde, dus zodat je voor evenveel geld spullen mee krijgt, maar ook naar emotionele waarde. Kortom, je zal dit samen met je ex zo eerlijk mogelijk moeten verdelen. In de link enige tips.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat het er iets toe doet of jij altijd alles hebt betaald. Dat is een onderlinge afspraak geweest of een vrijwillige daad. Als je dat nooit hebt gewild, had je dat tijdens het samenwonen moeten vertellen en blokkeren.

Als jullie uit elkaar gaan wordt het een kwestie van het 'mijn en dijn'. Dan neem je mee wat van jou is en wat je zelf hebt gekocht. Je neemt niet mee wat je aan de ander geschonken hebt.

Sterkte met de verdeling.