Hoeveel gegevens zie je bij een paypal-account?

Het is nu zo dat je via paypal geld kan overschrijven naar iemand als je het e-mailadres hebt van diegene. Mijn vraag is hoeveel gegevens van diegene je dan kan zien, ook naam en adres of echt alleen het e-mailadres?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (1)

Hier een stukje uit het privacybeleid van PayPal:

" Bekendmaking aan andere klanten van PayPal

Als u een geregistreerd PayPal-gebruiker bent, is uw naam, e-mailadres, Skype-id (indien van toepassing), telefoonnummer (indien van toepassing), aanmeldingsdatum, het aantal betalingen dat u heeft ontvangen van gecontroleerde PayPal-gebruikers en het feit of u een gecontroleerde eigenaar bent van een bankrekening, bekend gemaakt aan andere PayPal-klanten aan wie u heeft betaald of verzenders die u proberen te betalen via de PayPal-services. Als u een zakelijke rekeninghouder bent, geven we ook de URL van uw website en contactgegevens van de klantenservice die u bij ons heeft opgegeven, aan andere PayPal-klanten. Daarnaast kunnen deze en andere gegevens met derde partijen worden gedeeld als u deze derde partijen gebruikt voor PayPal-betalingen op uw site. Uw creditcardnummer, bankgegevens en andere financiële gegevens worden echter niet verstrekt aan iemand die u heeft betaald of van wie u een betaling heeft ontvangen via PayPal of via een PayPal-partner, behalve wanneer u uw uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven of wanneer we vanwege creditcardreglementen, een gerechtelijk bevel of een ander juridisch proces genoodzaakt zijn dat te doen. "

Dus het antwoord is: je adresgegevens worden niet aan derden doorgegeven.