Welke gevolgen heeft het als de vriendin van onze thuis wonende zoon met haar zoontje zich op ons huisadres laat inschrijven bij de gemeente? Ze heef

Toegevoegd na 1 uur:
Ze heeft momenteel een gedeeltelijk bijstandsuitkering en ook een kind gebonden budget.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Toeslagen:
Als de vriendin huurtoeslag heeft zal ze die verliezen. De kinderbijslag blijft gelijk.
Zorgtoeslag: wordt een zorgtoeslag voor toeslagpartners – vriendin samen met uw zoon. Is afhankelijk van het gezamenlijk inkomen.
Kindgebonden budget: toeslagpartner met zoon. Hangt van gezamenlijk inkomen af of er kindgebonden budget is en zo ja: hoog hoog.

De bijstandsuitkering zal ze waarschijnlijk verliezen als er in de nieuwe woonsituatie voldoende middelen zijn. Informeer bij de gemeente.
De alleenstaande ouderkorting zal ze ook verliezen als ze die heeft.
Voor uzelf zijn er geen of nauwelijks fiscale gevolgen, tenzij u huurtoeslag heeft.
fisbel