Krijg je de 2 maanden wao als je 65 jaar ben?

Ik wordt bijna 65,normaal moet je de eerste 2 maanden zelf bekostiggen voordat de aow ingaat!Geldt dit ook als ik arbeidsongeschikt ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een WAO-uitkering krijgt, en je voldoet aan de voorwaarden, dan zal die uitkering doorlopen totdat je recht krijgt op een AOW-uitkering.

Ook al dat pas na je 65e verjaardag is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
@iHave:
De verstrekte informatie is juist. De link in de bron geeft echter geen directe informatie. Wel de link met informatie van de SVB hieronder. ------------------------------------------------------------------
Loopt mijn WAO-, WIA-, bijstands-, of Anw-uitkering nu door tot mijn AOW-leeftijd?
Ja. Bijvoorbeeld: u wordt 65 jaar op 22 februari 2013. Uw AOW-leeftijd is 65 jaar en 1 maand. U krijgt dus AOW vanaf 22 maart 2013. Uw uitkering loopt door tot 22 maart 2013. ------------------------------------------------------------------ Voor 2013 kan hier 2014 worden ingevuld. En 1 maand wordt 2 maanden. http://www.svb.nl/int/nl/aow/verhoging_aow_leeftijd/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat staat onder de laatste bullit onder het kopje "Einde WAO-uitkering". Daar staat ..recht krijgt op een AOW-uitkering.