Ik wil ww uitkering aanvragen maar ben al 1 maand werkloos heb ik dan alsnog recht op een uutkering ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (2)

Even googelen geeft:

--------------------------------------------------------------------------------
Voorwaarden WW
U heeft recht op een WW-uitkering als u:

bent verzekerd voor werkloosheid. Dit is meestal het geval als u werkzaam bent als werknemer en de AOW-leeftijd nog niet hebt bereikt;
5 uur of meer van uw arbeidsuren per week verliest en geen recht hebt op loon over die uren;
direct beschikbaar bent voor betaald werk;
in minimaal 26 weken heeft gewerkt in de 36 weken voordat u werkloos werd (wekeneis). Bent u musicus of artiest, dan gelden aangepaste eisen.
niet door eigen schuld werkloos bent geworden. Als u zelf ontslag neemt, heeft u alleen in uitzonderingssituaties recht op een WW-uitkering.
Verder is het belangrijk dat u zich op tijd hebt ingeschreven als werkzoekende bij UWV.
---------------------------------------------------------------------------------

Ik zou even op onderstaande website kijken en je inschrijven als werkzoekende. Het maakt volgens mij niet uit of je na een dag of na een maand een uitkering aanvraagt, als je maar aan de eisen voldoet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een WW uitkering moet worden aangevraagd binnen één week na uw laatste werkdag. Inschrijven als werkzoekende moet de eerste dag dat u werkloos bent.

Een uitkering aanvragen kan nog steeds maar het te laat aanvragen kan wel gevolgen hebben op de hoogte van de uitkering.