wanneer heb je weer recht op ww als je je volledige ww al eens hebt gebruikt?

Mijn volledige ww heb ik opgebruikt toen ik bij mijn vorige werkgever werd ontslagen in 2010. De laatste betaling was in maart 2012. Ik had al weer een baan (voor minder uren) vanaf mei 2011 en heb mijn ww als aanvullend inkomen door laten lopen. Nu wordt ik weer ontslagen en voldoe ik in ieder geval aan de weken eis.

Maar nu kom ik er volgens mij achter dat ik ook weer aan de jaren eis voldoe. Ik heb 2013 gewerkt, 2012 gewerkt, 2011 (tijdens mijn ww ziektewetuitkering gekregen door zwangerschap) 2010 gewerkt, en alle jaren ervoor waren ook werkjaren. Klopt het dat ik nu weer recht heb op mijn volledige arbeidsverleden aan ww?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (1)

Beste Gast170270,

Je geeft aan dat je eerder WW hebt ontvangen en destijds je volledige WW hebt opgebruikt.

Word je nu opnieuw werkloos en voldoe je naast de wekeneis ook aan de jareneis?

De duur van je WW-uitkering wordt dan opnieuw vastgesteld op basis van je (totale) arbeidsverleden.
De WW-uitkering die je eerder hebt ontvangen is dan niet van belang.

Je kunt overigens zelf nakijken of je voldoet aan de jareneis op: www.uwv.nl/mijnuwv
Na het inloggen kun je aan de linkerkant bij: ‘Mijn arbeidsverleden’ zien welke jaren meetellen.

Actuele informatie over de duur WW vind je hier: http://bit.ly/xTKpZ4

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare