Mijn dochter heeft 1 maand zelf reiskosten betaald voordat studiefinanciering inging. Kan ik dat nog ergens terugvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zat in een vergelijkbare situatie, maar dan 3 maanden, kreeg niks terug.
volgens mij kan dit alleen bij HBO opleiding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze doet een hbo opleiding. Weet je waar ik dat kan vragen? Duo of belastingdienst?

Antwoorden (1)

Ik heb dat zelf ook gehad omdat ik na 1 juli pas 18 werd. Je hebt dan geen recht op studiefinanciering in september omdat je nog kinderbijslag hebt gekregen voor dat kwartaal. Ik weet niet of je dochter datzelfde probleem had of dat ze om een andere reden de eerste maand geen reisproduct heeft gekregen, maar als ze in dezelfde situatie als ik zat dan kun je dat niet terug vragen.
ps. als je dochter elke dag langer dan 1.5 uur met de trein moet dan kan ze daar wel een vergoeding voor vragen, het staat ergens in heeel kleine lettertjes op de site van DUO maar dat kan dus nog wel de moeite waard zijn.. als ze in die situatie zit.