Mijn partner en ik, allebei gescheiden, willen graag trouwen. Is er een manier om onder een wijziging van de alimentatie uit te komen?

De vrouw wil geen alimentatie gaan betalen voor zijn kinderen en ex partner.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat die ex geen alimentatie aan jouw partner wil betalen als jullie zijn getrouwd lijkt me logisch, maar kinderalimentatie zal hij toch moeten betalen lijkt me. In elk geval lijkt mij het onderscheid tussen de verschillende alimentaties van belang hierbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar het om gaat is dat als wij gaan trouwen de draagkracht van de man groter wordt, dmv mijn inkomen, dus kan de ex partner om verhoging van de alimentatie vragen/eisen in haar geval. Wij willen graag weten of het dmv huwelijkse voorwaarden dit te voorkomen is.
Bedankt voor de reactie.

Antwoorden (1)

Per 1 april 2013 is er een nieuw systeem voor het bepalen van de kinderalimentatie.
Hierbij word er anders gekeken naar de draagkracht dan in de oude regeling.
Oude regelingen blijven van toepassing zonder tussenkomst van de rechter.
Nieuw vast te stellen alimentatie gaat via de nieuwe Trema normen.
Hierbij word niet meer gekeken naar hypotheek en al of niet samenwonend, maar naar de werkelijke draagkracht van de ex partner. Een verzamelinkomen met nieuwe partners word hier niet in meegenomen.
De nieuwe regeling houd meer rekening met de huidige maatschappelijke norm dat ook de vrouw in staat moet zijn om een inkomen te genereren.
De nieuwe regeling werkt in veel gevallen gunstiger uit ten opzichte van de oude regeling.
Een advocaat kan u hierin van advies dienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super bedankt voor de reactie, hier kunnen wij wat mee :-)