Mijn ww loopt in december af en ik ben 10 weken zwanger , het kan toch nit zo zijn dat je na december geen enkel inkomen meer heb ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de eerste vraag is, heeft u aan het UWV gemeld dat u zwanger bent
Welke datum loopt uw WW af?
Wat is de vermoedelijke bevallingsdatum ?
Pas als dat allemaal bekend is kan er een zinnig antwoord geformuleerd worden.
Antoni
10 jaar geleden
De beste informatie over wat er in jouw specifieke situatie wel en niet mogelijk is, krijg je (alleen) bij een persoonlijk gesprek met een medewerker het UWV. Maak dus een afspraak met het UWV, dat is wat ik je aanraad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Antoni, heel juist, zonder gedetailleerde informatie inzake een specifieke situatie worden het "verjaardagsbijeenkomst" antwoorden.

Antwoorden (2)

Je kunt proberen na je WW, of liever tijdens je WW, te solliciteren. Je zal minder kans maken op een baan, omdat je zwanger bent, maar werken kun je dan nog wel. Lukt het echt niet, dan kun je proberen een bijstanduitkering aan te vragen, maar ook dan zal je moeten solliciteren en alles wat je aangeboden krijgt moeten aanpakken, ook cursussen mag je niet weigeren.
Dus nee, recht op WW heb je dan niet meer, het ligt ook aan je leeftijd waar je dan eventueel wel recht op hebt. Maar aan solliciteren ontkom je niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste crea ja ik ben volop aan het solociteren maar word overal afgewezen en dat ik nu zwanger ben helpt ook niet echt mee ben de heledg misselijk en voel me zwaar beroerd ! Mijn vriend werkt wel fulltime dus bijstand kom ik denk ik niet voor i aanmerking
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je ook uitzendbureaus geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja heb ik ook gedaan wprd gewoo weggestuurd omdat er teveel werklozen zijn en ze geen werk voor me hebben
ronron1212
10 jaar geleden
Kvc je partner heeft een inkomen en daar zullen jullie het dan mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je het daar inderdaad mee zal moeten doen, tenzij hij een heel laag inkomen heeft, dan kom je misschien in aanmerking voor een aanvulling. Geef niet op, blijf solliciteren, succes.
Helaas is het zo dat je inderdaad zonder inkomen komt te zitten als de WW afloopt en je partner genoeg verdient. De bijstandsuitkering is een vangnet voor mensen die helemaal geen werk en geen aanvullend inkomen hebben. Aangezien je partner een inkomen heeft gaat de overheid er van uit dat je een bijstandsuitkering niet nodig hebt.
Wat je wel zou kunnen doen is om te kijken of je bepaalde toeslagen en belastingkortingen kunt ontvangen die je voorheen niet kreeg. Zo zul je wellicht wel meer zorgtoeslag kunnen ontvangen. Je kan eventueel ook in aanmerking komen voor de in volksmond genoemde "aanrechtkorting". Toegegeven... deze oplossingen genereren geen compleet loon maar helpen eventueel wel om het "gat" wat ontstaat te verkleinen totdat je weer werk hebt kunnen vinden.
Succes en sterkte toegewenst!