Waar kun je buitenlandse valuta inwisselen/verkopen?

Ik ben net terug engeland en heb hier dus nog wat ponden liggen. Ik zou dus graag willen weten waar ik die kan inwisselen/verkopen in nederland.

Toegevoegd na 19 minuten:
ik heb geen idee wat een grenswisselkantoor is en waar zou ik dat moeten doen bij de bank en bij welke bank?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je kan vreemde valuta, zoals Engelse Ponden, gewoon inleveren bij je eigen bank en de tegenwaarde in Euro op je bankrekening laten bijschrijven. Enige voorwaarde is dat het om bankbiljetten moet gaan, dus niet om muntgeld. De bijschrijving vindt dan enkele dagen later plaats.

Voor het omrekenen (conversie) rekent de bank wel een provisie. Deze wordt verrekend met het aangeboden bedrag aan vreemde valuta, je krijgt dus iets minder in euro's bijgeschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gemakkelijkst kan je inwisselen in een bank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het grenswisselkantoor kan je alle papier geld wisselen munten worden niet aangenomen.
ronron1212