Mijn man is via een vaststellingsovereenkomst per 1 juli 2011 ontslagen. Hij heeft WW aangevraagd, omdat dit ons zo gezegd was ?

daarna bleek dat hij ziekgemeld had moeten blijven. Hij heeft afgelopen mei met terugwerkende kracht tot 1 november 2012 Wia toegekend gekregen. Nu krijg hij vandaag een brief dat hij zich moet melden voor re-integratie 2e spoor bij zijn oud werkgever. Moet hij hier aan voldoen ?

Verder was er bij de vaststellingsovereenkomst gesteld dat hij per 1-11-2011 geen werkzaamheden meer mocht verrichten en dat hij tot 1-7-2012 doorbetaald zou worden (afkoopsom) Klopt dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die reintegratie is verplicht. Zijn oud werkgever bepaalt ook het reintegratieburo, daar kan je man helaas niks tegen inbrengen. Als die weigert heeft die een probleem.

Waarom heeft die een wia tot nov. 2012, is die na die tijd weer herstelt ?

De andere vraag kan ik geen antwoord opgeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval kan je man het beste de situatie aan de coach van Uwv uitleggen. Waarschijnlijk verwijst hij hem naar de reintegratie 2e spoor aangezien dat in eerste instantie verplicht is. Erg krom, zo laat achteraf. Helaas regels zijn regels.