als belgische ondernemer wil ik deelnemen aan een beurs in breda, ik verkoop strips aan particulieren?

moet ik mij registreren als nederlandse btwplichtige en nederlandse btw afdragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, op je Belgische factuur factureer je 21% BTW die je in Nederland afdraagt.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ja, op je Belgische factuur factureer je 21% Nederlandse BTW die je in Nederland afdraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat je levert aan particulieren moet je in Nederland btw afdragen. Dit betekent dat je je in Nederland bij de Belastingdienst moet registreren (zie bron 2 voor contactinformatie). Het zal er op uitdraaien dat je een incidentele aangifte omzetbelasting zult moeten doen. Dit betekent ook dat als je Nederlandse kosten maakt voor deze beurs, je hierover ook de btw mag terugvragen.
De laatste betreft het Team Grensoverschrijdend werken en ondernemen. Hier kan je ook terecht met vragen, ook bevoorbeeld wat dit betekent voor je aangiften in België. Bereikbaar vanuit België op 0800 - 90 220.