Mijn moeder verdient net te veel voor huurtoeslag. Zou banksparen een oplossing zijn?

Ze ontvangt bovenop haar aow een klein pensioen. Is er de mogelijkheid om met inleg in banksparen (nee niet normaal sparen met de bank maar banksparen) haar inkomen te verlagen elk jaar waardoor ze wel voor huurtoeslag in aanmerking komt? Ze is chronisch ziek en komt veel slechter uit door veel extra kosten. Een afkoop van pensioen is geen optie; ook daar weer net iets teveel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Banksparen doe je als je werkt voor extra pensioen. Als je 65 wordt begint het met uit te keren. Je kunt niet van een pensioen voor een extra pensioen sparen. Bovendien zal de gehoopte huursubsidie proportioneel minder zijn dan de verlaging die jij hoopt te bereiken.