Is 6000 euro pensioen na 11 jaar dienstverband normaal?

Ik ben na 11 jaar dienstverband boventallig verklaard, nu krijg ik mijn pensioenoverzicht en zie dat het totaalbedrag 6000 euro is, dat komt neer op 200 per jaar als ik 67 ben, is dat niet heel weinig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, het is wel heel weinig, maar niet vreemd. De opbouw gaat in de laatste jaren voor je pensioenleeftijd het snelst. Bovendien kan je pensioen gebaseerd zijn op beleggingen; deze zijn veel minder waard geworden. Kijk je jaarlijkse overzichten er maar eens op na.
De huidige generatie gepensioneerden schreeuwt moord en brand bij elke aanpassing, maar degenen die echt de sigaar zijn, zijn de mensen die nog 20 a 30 jaar van hun pensioen af zitten. Zoals jij, vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op pensioenoverzichten staat niet het gespaarde deel maar het pensioen dat je per jaar krijgt. Dan is m.i. € 6.000 per jaar niet weinig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn alle 11 jaren pensioengevende jaren? Onder een bepaalde leeftijd hoef je namelijk niet toe te treden tot een pensioenregeling.