kan ik geld terug vragen aan ex voor opvoeding kind van andere vader?

Ik ben 25 jaar vader geweest voor mijn "zoon"ik weet dit pas 4 jaar . Mijn ex (5 jaar geleden) heeft dit altijd verzwegen . maar ging wel met de helft van mijn geld weg (250.000) waardoor er problemen in mijn bedrijf ontstonden. wij hebben D.N.A. gedaan en het klopt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als deze jongen door jou erkend is, dan ben jij financieel verantwoordelijk voor hem tot zijn 21ste jaar, erkennen gebeurd automatisch als deze jongen geboren is tijdens een huwelijk tussen jou en je ex. In dat geval kun je dus geen kosten die je gemaakt hebt voor je zoon, terugvorderen van de biologische vader of je ex. Je bent dan wettelijk zijn vader, met alle rechten en plichten die daar bij horen. Je kunt via de rechter dan een erkenning teniet laten doen, maar als je zoon ouder is dan 21 jaar, is dit zinloos. Heb je hem niet erkend, dan kun je het beste advies vragen bij het juridisch loket: http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Denk er wel aan, als jij stappen onderneemt, dit pijnlijk kan zijn voor alle partijen, jij raakt je zoon kwijt en hij zijn vader, is dat het je waard?