verdienen bedrijven het geld dat ze investeren in reclame terug?

als iemand mijn vraag kan beantwoorden, heb je dan een goede bron waar deze informatie instaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me wel. Anders zullen ze niet investeren in de reclame's. Maar waarschijnlijk ook op een indirecte manier. Bijv. als ze voor product A reclame maken willen mensen die misschien kopen maar op de site van het bedrijf (of in de winkel) zie je ook product B liggen en dat product vind je misschien wel beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt er aan of de reclame succesvol is, het zal verschillen per reclamecampagne. Maar ga er maar van uit dat reclame gemiddeld genomen zijn geld oplevert, anders zouden er niet zulke grote bedragen aan uitgegeven worden. Herinner je je nog die reclamespotjes van kort geleden op de radio, voor 'mijn gratis box'? Die zijn loeiduur, maar de maker heeft kennelijk zo veel bestellingen gekregen voor die 'gratis box' (met verzendkosten) dat het toch zijn winst heeft opgebracht, want inmiddels is hij met de noorderzon verdwenen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er kan navraag naar worden gedaan, ik moest voor een bepaald bedrijf gegevens aan het NIPO doorgeven waarna het NIPO het effect van reclame ging meten. Dat zal nooit openbaar zijn omdat anders de concurrentie wijzer wordt gemaakt.

Antwoorden (1)

Ja !! Die verwachting hebben die bedrijven , ja . Er bestaat verschil in korte termijn zeg een aanbieding zo als vaak in folders of advertenties , ja dat is voor die bedrijven relatief meetbaar ,maar de exacte gegevens blijven versluierd en worden NIET aan de grote klok gehangen. Ja om de concurrentie geen inzicht te geven . Dan heb je dat heel veel geld wordt uitgegeven voor het imago van het bedrijf dus nog moeilijker het direct resultaat te meten dat kan zich pas vaak na vele jaren zich terug verdienen . Dus dan doen ze zich extra sympathiek voor om een goed doel te ondersteunen of te adopteren of nog beter het zelfs de naam te geven . ( Ronald mcDonald huis ) dat heeft niks met Donald duck temaken . Ook grote sport evenementen die gesponsord worden , bestelen zich nooit direct uit maar over een ( zeer) lange periode . Maar of zeg de Rabo bank blij is met het Rabo wieler team NEE . Maar wat iemand ooit zei wat ze ook over m'n bedrijf ook schrijven als ze m'n naam maar goed spellen . De bron !? Gezond verstand doel van de onderneming is winst ! Daar is dus alles opgericht van goed imago tot personeel's beleid en ook de kwaliteit maar ook niet onnodig te veel kwaliteit . Dat kost te veel , is ook slecht voor de vervanging's markt en het staat zo stom al die oude auto's die maar door blijven rijden . Uitzonderingen daar gelaten . Dat is dan weer goed het imago .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dus dan doen ze zich extra sympathiek voor om een goed doel te ondersteunen of te adopteren of nog beter het zelfs de naam te geven . ( Ronald mcDonald huis ) dat heeft niks met Donald duck temaken . nee niets met donald duck maar dat wordt ook niet gesuggereerd. Dus wat bedoel je hier nu?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is een heel goed doel , prachtig absoluut , ik en velen andere stonden daar zeer positief tegen over en ( ook ik ) hebben dat met raad en daad ondersteund . Ja prima ! Dat een bedrijf zo'n goed doel op de kaart helpt zetten . Ja het logo van clown paste ook prima , ja ik vind prima ( erg Amerikaans ) dat het bedrijf's leven ( of rijke particulieren ) hun steen ( tje ) daar in bij dragen . En ja , ik bedoel dat het niet uit de lucht is komen vallen en dat dit nou typisch ook een soort image building is . Dus niet door !? Maar door de MacDonald . En trouwens met de inzet van vele anderen particulieren en veel andere bedrijven ( zoals content uitzend bureau ) Maar de naam gever is wel de bekendste . En ja niks negatiefs bedoeld alleen willen aan geven dat bedrijven veel geld en moeite steken in een goed imago en dat dat heel vergaat maar dat het zich mogelijk toch uitbetaald .
ronron1212
10 jaar geleden
Heeft dus niets met donald duck te maken waarom noem je dat dan?