Na hoe lange tijd mag een automatische incasso nog geïnd worden?

Bestaat er een wet waardoor de automatische incasso na verloop van tijd vervalt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe bedoel je jij moet de incasso zelf stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Automatische incasso is iets anders dan een termijnsbetaling. Volgens mij bedoelt de vraagsteller hoe lang na jouw toestemming de andere partij nog geld van jouw rekening kan halen.

Het beste antwoord

Een doorlopige machtiging vvoor automatische incasso blijft geldig totdat je zelf besluit om 'm in te trekken (door een schriftelijke mededeling aan het incasserende bedrijf.) Besluit je om de machting voor automatische incasso in te trekken, dan blijft de betaalplicht uiteraard gewoon bestaan. De incasso is slechts een middel.

Ben je het niet met een geïncasseerd bedrag eens, dan kun je via de bank(software) voor de meeste incasso’s tot 8 weken (56 kalenderdagen) later het bedrag laten terugboeken ("storneren") Dat kan uiteraard niet met incasso's van loterijen.

Er zullen steeds meer Europese incasso's komen vanwege SEPA. Daar gelden andere regels voor.
Computoon