ik kan geen advocaat of notaris betalen, maar wacht op erfenis van mijn moeder. Wat kan ik doen?

Ik wacht nu meer dan een jaar, maar mijn zuster schijnt geen haast te hebben

Toegevoegd na 18 uur:
er is een testament. Moeder heeft zus van erfgenaam aangewezen als testementair executeur

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
redhouse
10 jaar geleden
Is er een testament?
redhouse
10 jaar geleden
Vergeet bovenstaande.
ronron1212
10 jaar geleden
Als er een testament is is er een notaris die het testament heeft. Van de erfenis kan je kan de kosten ook wel betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je iets meer uitleggen zoals waarom alleen je zus hierover lijkt te gaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zag het al in je vorige vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo kan je van een erfenis schulden betalen? Je kan ook schuld erven, of weinig geld...

Het beste antwoord

Als (opnieuw) overleggen met je zus niets oplevert, ga dan eens langs bij een rechtswinkel of het Juridisch Loket voor een gratis juridisch advies: www.juridischloket.nl.
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gratis notarieel advies:

http://www.gratisadviseurs.nl/mens-&-maatschappij/recht/notaris.html

Vaak is trouwens een eerste gesprek bij de notaris gratis.
En dan vraag je meteen wat hij zal gaan kosten als het iets langer duurt.
En als je dan ge-erfd hebt, kun je alsnog betalen.

Ga ook eens informatie halen bij het Juridisch Loket:
http://www.juridischloket.nl/werkwijze/rechtsbijstand/notaris/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is je moeder wel al overleden ? Zo ja vervoeg je bij de testament executeur of beter wie het in behandeling heeft , en dan naar de eventuele notaris . Mogelijk is het al afgehandeld !? Nee dan vergewis je eerst of je niet moet betalen !? Ja je erft ook de schulden als je niet oplet ! Dus ontvang ondervoorbehoud ( beneficiair ) dus ga op zoek die het zou regelen en die moet jou vertellen welke notaris enz . Anders schakel een rechts winkel in . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vind je je eerste vraag zelf wel logisch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja , hoe raar of treurig ook , weten mensen soms niet dat er iemand echt is overleden , of dat de persoon in een verzorging's huis zit . Ik heb in niet naaste omgeving Zulke bizarre situatie 's meegemaakt . Recentelijk nog zo iets , dus men zegt tegen half broer had je maar eerder wat van je laten horen ze is al jaren ? Ja dat kan 2 kanten op . Dus een klein onderzoekje of iets waar is , kan heel handig zijn . Erfenissen brengen vaak niet de beste eigenschappen van mensen boven .Dat in combinatie met broers en zussen valt men vaak terug op primair ( kinderlijk ) gedrag . Daarbij veel mensen zeggen ik zit op een erfenis te wachten :)