Mag een bank je weigeren als je zakelijk een priverekening wilt openen?

Ik ben een startende zzp-er en wil een extra priverekening openen bij mijn huidige bank omdat een zakelijke rekening me te duur is.
Zeker nu in het begin.
Maar dat willen ze niet doen. Ze verplichten me een (dure) zakelijke rekening te openen. Mag dit?
Of, mogen ze me weigeren een extra bankrekening te openen op mijn eigen naam?

ps.
(Ik hoef geen voor en nadelen van zakelijke rekeningen te horen, ik wil alleen antwoord op deze vraag).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij veel banken is het eerste jaar van een zakelijke rekening gratis, hierna ga je pas betalen. Misschien is dit een optie?
ronron1212
10 jaar geleden
Jinta de bank kan dat weigeren ze hebben geen verplichting om je een rekening te geven..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
duidelijk ronron, dank je wel!

Het beste antwoord

Een bank mag gewoon weigeren om een rekening voor je te openen. Hiervoor kunnen ze diverse redenen hebben deze hoeven ze niet met je te delen. Het verstrekken van een bankrekening is geen verplichting voor de bank. Je moet gewoon aan hun voorwaarde voldoen.
ronron1212
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Het is overigens niet verstandig om zakelijk en prive bij dezelfde bank te zitten. Als je zakelijk (of prive) je verplichtingen niet nakomt leggen ze beslag op AL je rekeningen. En zorg daarom ook dat je man/vrouiw of geregistreerd partner bij weer een andere bank zit.