De electricien heeft de glasvezelkabel uit het modem getrokken. Wie moet betalen voor de reparatie?

Bij controle van de meterkast en wat aanpassingen daarvan heeft de elektricien per ongeluk de glasvezelkabel uit het modem getrokken. Er moet nu een ander bedrijf komen om dit te repareren. Kan de electricien hiervoor aansprakelijk gesteld worden. Of de woningbouwvereniging, omdat die de opdracht heeft gegeven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je stelt de opdrachtgever aansprakelijk, dat is de woningbouwvereniging.

De elektricien handelde in opdracht van de woningbouwvereniging en is voor jou daarom geen contractpartij. Hoe en op die de woningbouwvereniging de schade vervolgens gaat verhalen (de elektricien is een onderaannemer van de woningbouwvereniging) is voor jou niet relevant
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou het bij de woningbouw neerleggen en hen dit op laten lossen, zij hebben de electriciën ingehuurd. Zij moeten dus klagen bij de electriciën en zorgen dat het gerepareerd en betaald wordt.