Ik heb pas nieuw werk. Hoe weet ik wanneer ik mijn salaris krijg? (Zie extra uitleg)

Ik ben op 15 juli begonnen. Het is nu 1 augustus en heb mijn eerste salaris nog niet gehad. Mijn moeder zei dat de meeste mensen hun salaris aan het eind van de maand krijgen, maar ik heb eind juli niks gehad. Kan het dus zijn dat ik pas in augustus mijn salaris krijg en dan dat van juli er gewoon bij? Of klopt er iets niet? Hoe weet ik wanneer ik het krijg?

Toegevoegd na 30 seconden:
Ik werk bij de Blokker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
47.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Afhankele welke afdeling daar verantwoordelijk is voor de loon betaling vaarg daar als je geld nodig hebtof het mogelijk is dat je een voorschot krijgt en zo ja wat je daarvoor moet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het aan je werkgever ;) als je het gewoon netjes vraagt is dat echt niet erg en weet je meteen hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan of je salaris per maand of per 4 weken wordt uitbetaald want als je het na 4 weken krijgt dan wil de datum nog weleens verspringen.
ronron1212
10 jaar geleden
Maria waarschijnlijk is haar indiensttreding gewoon nog niet verwerkt op de salaris administratie dus het beste is gewoon een voorschot vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou kunnen ronron,maar ik bedoelde meer dat als je een maand salaris hebt,je het zo goed als altijd op dezelfde datum krijgt uitbetaald en dit heb je niet als je een 4 weken salaris hebt,dan verspringt het steeds.
ronron1212
10 jaar geleden
de 4 weken periode is nu ook echt wel voorbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoeft niet,het ligt eraan wanneer de roosterperiode in gaat bij dit bedrijf.
ronron1212
10 jaar geleden
Maria16 elk bedrijf begint de nieuwe cyclus van salaris betalingen op 1 januarie een 4 weken betaling leidt alleen maar tot een verdeling van 13x een salaris dus verder is er niets anders

Antwoorden (4)

Je zal je salaris van juli er in augustus wel bij krijgen, vaak is je salaris nog niet bekend bij de administratie, zodat ze dat nog niet kunnen verwerken. Meestal wordt je salaris rond de 25ste van de maand gestort, maar dat kun je ook vinden in je contract.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verschilt per medewerker wanneer je salaris krijgt in de maand. De afspraak wanneer het salaris wordt overgemaakt staat omschreven in je arbeidscontract. Vraag een collega of de salarisadministratie wanneer het salaris over gemaakt gaat worden.

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik bedoel in plaats van per medewerker natuurlijk per werkgever :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Alle medewerkers van een organisatie krijgen hun loon op de zelfde dag en niet verschillend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
schrijf foutje, bedoelde per werkgever :)
veel bedrijven storten het salaris op de 23ste. je krijgt dan het salaris van de maand er voor. dus op 23 augustus krijg je dan het salaris van juli. dit omdat de salarisadministratie tijd nodig heeft, om alles te verwerken.

in het begin is het dus extra lang wachten op je geld, maar als je eenmaal langer werkt, dan merk je niet meer dat je een maand achter loopt.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan ook kloppen inderdaad! Maar alsnog vraag het even na bij je werkgever :)
Je kan een collega vragen welke week van de maand er uitbetaald word, deed ik ook