Wat is een zilveren munt Canadese dollar uit 1980 waard (afbeelding Elizabeth II)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Naast de muntwaarde, is het meer een kwestie van vraag en aanbod.
Maw wat de "gek" ervoor geeft.
Vaak is het ook nog zo dat de zilverwaarde de verzamelaarswaarde van degelijke munten overstijgt.
Wilt u een dergelijke munt verkopen?
Laat dan eerst de ziverwaarde taxateren bij een juwelier dan heeft u in ieder geval een kleine indicatie wat die munt zowiezo moet kunnen opbrengen.
Daarna zou u de munt op een veiling(site) per opbod te koop kunnen aanbieden.
Maar een vaste ( collectie) waarde is niet te geven.
wel is het zo dat een gave ( frisse ) munt vaak meer oplevert dan een munt die in circulatie is geweest en daardoor versleten of beschadigt is geraakt.
Dat gaat niet alleen bij uw munt op, maar bij iedere munt ( en postzegels ).
Vroeger had men een jaarcatalogus voor zowel munten als postzegels, maar ook deze prijzen waren slechts een indicatie.
Maar wat u ook doet, verwijder nooit de patina, maw poets hem nooit op, dit haalt een eventuele meerwaarde zeker naar beneden.