Hoe kan ik mijn WW tijdelijk stopzetten? en is dit verstandig?

Ik heb eerder gelezen dat dit mogelijk is, maar nu kom ik hier zelf niet uit. Verschillende keren het uwv opgebeld maar ik krijg verschillende antwoorden op dezelfde vraag.

Ik heb nu een WW uitkering omdat ik mijn werk ben verloren van 40 uur op 1 juni. Nu vanaf 25 juni heb ik tijdelijk werk gevonden voor de komende 6 weken ter vervanging van mensen op vakantie. Echter dit werk is maar voor 29 uur.

Wat ik graag zou willen is mijn WW stopzetten voor die 6 weken dat ik aan het werk ben bij mijn tijdelijke baan. Dit omdat mijn tijdelijke baan erg slecht te combineren is met ander werk en ik de kans klein acht voor 11 uur wat te vinden op zo'n korte termijn. Ik lees op internet dat ik dan naar 6 weken mijzelf kan bedenken en mijn oorspronkelijke WW voor de 40 uur waaruit ik werkloos ben geworden kan herleven.

- Hoe zet ik mijn WW tijdelijk stop?
- Kan dit in het wijzigingsformulier en waar moet dat dan?
- Is dit verstandig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Je moet het Uwv op de hoogte brengen dat je werk heb voor 6 weken en voor 29 uur dat ben je verplicht. Je tijdelijke inkomen wordt dan verminderd op je inkomsten. Verzwijgen van deze inkomsten kan zeer verstrekkende gevolgen hebben voor je uitkering.
ronron1212
10 jaar geleden
Je moet je WW niet stopzetten, je moet gewoon je aantal uren invullen op het wijzigingsformulier. Ik heb dat ook zo gedaan, zelfs met wisselende uren maar het werkt wel. Je uitkering wordt gekort, maar je krijgt dus je loon, en je uitkering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon voor de vorm solliciteren voor de resterend 11 uur, want dat moet. En gezien de periode ook alweer voor 40 uur!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ De resterende 11 uur krijg je dan gewoon van het uwv erbij,je moet wel voor die overgebleven blijven solliciteren,maar daar zou ik me niet zo druk over maken want meestal lukt dit toch niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen als je vakantie hebt, of een 6 weekse voorbereiding voor een nieuw op te zetten eigen bedrijf, hoef je niet te solliciteren, maar er wordt door de Jobcoach wel gezegd dat je mag blijven solliciteren!
redhouse
10 jaar geleden
Als het uw bedoeling is om de WW op te schuiven , helaas dat gaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wie weet vind je wel een baan voor een paar uur die na de zomer volledig wordt!
Wat zijn de WW-regels bij het aannemen van een
tijdelijke baan?
1. Binnen 26 weken
Raakt u binnen 26 weken opnieuw werkloos? Dan kan uw oude WW-uitkering
voortgezet worden. Het oude uitkeringsbedrag blijft gelden. Ook als u in de
tussentijd tegen een lager salaris heeft gewerkt. Hoelang u vervolgens nog recht
heeft op een uitkering hangt af van de periode dat u WW kreeg voordat de uitkering

Als je hiertoe besluit, dan moet je het wijzigingsformulier invullen, na je tijdelijke baan doe je dat weer en krijg je weer ww.
Het is natuurlijk altijd verstandig om te gaan werken als je die mogelijkheid hebt, je blijft zo in het arbeidsritme. Je hebt ook recht op een aanvulling van je salaris, omdat je minder gaat werken, dan toen je nog volledig ww had. Laat je als je er zelf niet uitkomt, helpen door iemand van het UWV, je kunt een afspraak maken bij het kantoor hiervoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wordt gekort op je uren, niet op hetgeen je verdiend. Je moet doorgeven dat je 6 weken lang 29 uur gewerkt hebt en dat trekken ze van je uitkering af. 5 uur of minder betalen ze niet uit, dus als je iets aanneemt van 35 uur stopt je uitkering. Die zou dan 6 weken later weer gewoon opnieuw starten.

Tijdelijk onderbreken kan niet, je hebt een uitkering voor een x-aantal uur en eventueel minder uitkering omdat je teveel uren werkt, of je uitkering stopt en je moet 'm opnieuw aanvragen zodra dat van toepassing is.