Wie hebben er ervaring met Loi of Scheidegger MBO?

Op internet heb ik gezien dat ze bij Scheidegger en Loi leuke opleidingen bieden aanbieden zonder dat er een vooropleiding wordt vereist.

Zijn er misschien mensen met ervaring bij Scheidegger (of Loi??)? Zo ja, kan je er uitgebreid over vertellen?

Alvast vriendelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik begrepen heb, is dat het bij Scheidegger vooral gericht is op het legen van jouw portemonnee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ervaring met beide, qua niveau etc. prima. Echter wel in de praktijk ervaren dat werkgevers vaak niet kiezen voor een kandidaat met deze opleiding, als ze de keuze hebben. Ze zijn bang dat er te weinig praktijkervaring is.
Tevens gemerkt dat stageplaatsen heel lastig te vinden zijn.
Ervaring bijvoorbeeld in de kinderopvang: sollicitanten met een schriftelijke opleiding hadden helaas geen kans.

Antwoorden (2)

Zelf volg ik momenteel een MBO3 opleiding bij Scheidegger. Het is duur, de leraren die ik heb gehad zijn goed en de boeken die je krijgt zijn heel wisselend. Het ene boek is hbo-niveau en het andere boek ik mbo-niveau. Voordeel: je hebt binnen een korte tijd je diploma. Informatie is prima. Mijn mening: prima opleider als je binnen korte tijd een diploma wilt halen. Zelf ga ik wel over op e-learning, want bij je in de buurt lukt amper. Zelf ga ik mijn hbo opleiding wel weer volgen via een reguliere school. Waarom? Betere kwaliteit en denk dat dat beter werkt op de arbeidsmarkt. Ik wil feedback,niet alleen een beoordeling. Mbo'ers en hbo'ers zitten ook allemaal bij elkaar in een klas. Hopelijk kan je hier wat mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van de twee genoemde instituten heb ik alleen ervaring met LOI. Heb daar, al weer enkele jaren geleden, de cursus Praktijkdiploma Arbeidsrecht gevolgd. Goed lesmateriaal maar je moet jezelf motiveren om structuur in je studie aan te brengen. Dat geldt natuurlijk bij elk instituut dat schriftelijke cursussen aanbiedt. Je hebt (in tegenstelling tot bij een 'gewone school') geen stok achter de deur.
Enig nadeel vond ik, dat het soms lang duurde voor het huiswerk gecorrigeerd was.

Overigens heeft het LOI tegenwoordig ook cursussen waarbij je om de zoveel tijd klassikaal lessen volgt. De prijzen zijn er ook naar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het LOI --> de LOI
Computoon