Waarom geeft mijn pas aan geen saldo?

Je zal wel denken waarom? Of je hebt geen geld. Maar zelfs met een kleiner gedrag zoals 3.75 wil ik een broodje halen van 1.75 dan zegt de pas geen saldo. (Rabobank)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je je nieuwe pas al gehad?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga even langs de bank morgen of bel ze op.
Die kunnen je dat het beste zeggen.

Antwoorden (2)

Heb je je rekening nog bekeken? In principe zou je met € 4 op je rekening gewoon iets van maximaal € 4 moeten kunnen kopen. Wellicht is er een incasso onderweg van het één of ander; zoals bijvoorbeeld de maandelijkse bank-/paskosten.

Als incasso's aangeboden worden bij een bank, dan kan het zijn dat de afboeking al verwerkt is, maar nog niet zichtbaar op je rekening.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen incasso verder, in principe maak ik alles over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bankkosten en paskosten worden altijd geïncasseerd. Kan zijn dat dat onderweg is.
Het zou kunnen dat de bank een zogenaamde 'reservering' op je rekening heeft ingebracht, waardoor je een bepaald bedrag niet kunt opnemen. Dit is echter iets dat (vrijwel) niet bij particulieren voorkomt.

Daarnaast zou het kunnen zijn dat de bank een blokkade op je rekening heeft gezet om bepaalde redenen.

Ik zou even met de Rabobank bellen en kijken wat zij als reden geven. Waarschijnlijk kan degene aan de telefoon je direct vertellen waar dit aan ligt.