is het echt voordeliger om over te stappen naar woonenergie of toch gewoon bij essent blijven?

mijn woning bouwvereniging bied dit aan ...1 of 2 jaar vast...
ik ben niet zo van de aanbiedingen in deze bedrijven

10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Ik heb de tarieven van WoonEnergie een keer vergeleken met wat ik bij NUON betaal, maar het verschil was minimaal. Ik denk dat het verschil groter is naar mate je groter woont. Vanwege dit soort berichten vraag ik me echt af of het nou zo verstandig is om voor 1 of 2 jaar een overeenkomst af te sluiten: http://www.nu.nl/economie/3413374/energieprijzen-dalen-komende-jaren-verder.html

Het beste antwoord

Het is echt altijd het voordeligst voor jou als consument om ELK jaar te kijken wat het aanbod is en dan over te stappen. Lang blijven zitten is het beste voor de energieleverancier. Niet voor jou.

Dus als het aanbod goed is: ja dat is voordeliger. Leg jezelf nooit vast voor meer dan 2 jaar, dat is bijna altijd ongunstig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zal vast voordeliger zijn. Overstappen scheelt vaak honderden euro's.
Je kunt het beste het aanbod zelf vergelijken op een vergelijkingssite. Een eenmalige actiekorting biedt alleen in het eerste jaar voordeel. Als je echt voordelig wilt kun je het beste elk jaar overstappen en profiteren van de welkomstbonussen.