Hangt er vanaf of ze kunnen werken ja of nee.

Voorwaarden Wajong
De voorwaarden voor hulp en ondersteuning bij werk en studie of voor een volledige uitkering zijn:

-U bent op uw 17e verjaardag voor minstens 25% arbeidsongeschikt.
-U bent jonger dan 30 jaar en u bent tijdens uw studie voor minstens 25% arbeidsongeschikt geworden. Hierdoor is (volledig) werken na uw studie onmogelijk. ---Verder geldt nog dat u in het jaar voor u arbeidsongeschikt werd, minstens 6 maanden gestudeerd heeft.

- U moet zelf niet in staat zijn om een volledig inkomen te verdienen (1)