Hoeveel mensen in Nederland hebben/doen betaald werk?

In Nederland wonen zo´n 16.7 miljoen mensen. Hoeveel doen er betaald werk? Volgens het cbs horen mensen die minimaal 12 uren per week werken, tot de werkzame beroepsbevolking. Wie heeft er recente cijfers?
Je hoort dat mensen steeds langer moeten doorwerken en de 25-jarige van nu met hun 71,5 jaar met pensioen mogen tegen ongeveer de helft van hun laatstverdiende loon.
In die berekeningen wordt niets gezegd over de participatiegraad (percentage werkenden).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doen of hebben is een grpot verschil. Er zijn mensen die hebben een betaalde baan maar zitten in de ziektebed dus ze doen geen betaalt werk

Antwoorden (1)

In het vierde kwartaal van 2012 behoorde twee derde van de bevolking van 15 tot 65 jaar tot de werkzame beroepsbevolking. Dit komt overeen met bijna 7,4 miljoen personen.