Zomaar geld ontvangen van Global Collect. Moet ik contact met ze opnemen?

Ik zie dat ik zomaar een paar tientjes op mijn rekening heb gekregen van ene Global Collect BV. Ik heb nooit van dit bedrijf gehoord, maar het schijnt een bedrijf te zijn dat internetbetalingen regelt. Ik vertrouw het niet helemaal omdat sommige mensen slechte ervaringen hebben met dit bedrijf. Is het misschien verstandig om contact met ze op te nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik keek even bij mijn bankrekening, en GlobalCollect regelt ook de dingen van Steam, als je daar iets koopt zeg maar.
Ritsuka
10 jaar geleden
Het bedrijf is niet per se slecht hoor, hoe kom je daar bij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooroordelen? Er zijn altijd klanten die het goed vinden en andere minder.

Het beste antwoord

Global Collect is een soort internetbank, net zoals Paypal.
Iemand heeft geld overgemaakt op je rekening. Als je geld van iemand krijgt zonder dat hij je wat schuldig is, is er sprake van een 'onverschuldigde betaling'. Later kan er alsnog gevraagd worden of je het teruggeeft. Dat moet je wettelijk gezien ook doen. Je kunt Global Connect mailen en vragen wat dit voor betaling was en wie de gulle gever was.
Je kunt ook nix doen en afwachten.
Trouwens, weet je zeker dat je niets hebt verkocht op een Nederlandse of buitenlandse website?