Mijn energieleverancier is in dec. failliet gegaan,heb toen geen eindnota ontvangen&denk dat ik geld terug had moeten krijgen:kan ik dit nog claimen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een faillissement wordt je automatisch toegewezen aan een andere energieleverancier. Daar zorgt mede de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (voorheen NMA) voor.
Grote kans dat jou vorige failliete energieleverancier Orro was. Die is in ieder geval rond december failliet gegaan. Dat bedrijf is toegewezen aan Innova Energie. Je krijgt dan gewoon een jaarafrekening via deze energieleverancier.

Toegevoegd na 17 minuten:
Naast Energieleverancier Orro zijn er rond de jaarwisseling meerdere leveranciers failliet gegaan. Onder andere ook Trianel en Endon. Trianel werkte voor tientallen whitelabels.
Energieleverancier Orro kun je als een voorbeeld beschouwen. Was je klant bij een andere leverancier, dan zal je bericht ontvangen van het energiebedrijf waaraan je oude failliete leverancier is toegewezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het proberen maar bij een faillisement maak je weinig kans op je geld.
ronron1212