Kan ik met inkomen van 900€ een huis van 600€ huren?

Ik heb een huis toegewezen gekregen. Alleen ben ik bang dat ze het niet definitief maken omdat ik misschien te weinig verdien?
Nu is mijn huur 775 inclusief en dat red ik prima, alleen is dit via een makelaar. Het huis van 600 is via een woningbouw,
Is de kans groot dat ze mij dit huis toch niet geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het goed is kennen ze je inkomen, verder kun je met die inkomen waarschijnlijk wel huurtoeslag krijgen. Hoe jij met 125 euro per maand kunt rondkomen is mij overigens een raadsel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik krijg huurtowslag 254, kindgebonden butget 88, zorgtoeslag 89, ouderkorting 300 dus rondkomen is geen probleem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een huur van 775 kun je helemaal geen huurtoeslag krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
't is wel een krap budget, aangezien dit exl. de andere lasten is. Maar je kan idd subsidies krijgen en dat kon je met je andere woning weer niet. laat je goed informeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@pelle: wel als je opgeeft in overleg met makelaar dat 625 huur is en 150 voor de gas water licht. ;)

Antwoorden (2)

Buiten het feit dat ze je het huis vermoedelijk niet geven moet je je afvragen of je dit huis zou willen. Een marge van € 300,- per maand zal niet voldoende zijn om bijvoorbeeld je boodschappen, verzekeringen, belastingen en/of incidentele uitgaven op te vangen.
Zo beredeneerd een woningbouw althans.

Ik vind het dan ook bewonderingswaardig hou je bovengenoemde kosten allemaal kan dragen met een marge van €125,- per maand.
Alleen mijn zorgverzekering kost al zo'n €110,- per maand. Ik krijg weliswaar een zorgtoeslag maar een eigen risico op deze verzekering opvangen lijkt me al lastig met deze beperkte marge
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk in de reacties, hij kreeg al wel huurtoeslag en de huur is 625
ik denk dat er best een kans is dat je de woning toegekend krijgt hoor. de huur kan normaal gesproken wel 600 euro zijn, maar je hebt waarschijnlijk recht op huursubsidie? als jou inkomen ( wanneer je er alleen gaat wonen ) niet hoger is als bruto 21.035 euro ( ongeveer ) per jaar krijg je huursubsidie wat berekend word naar de hoogte van je inkomen. dus het kan best zijn dat er van de huurprijs dan nog maar 300 euro netto overblijft ofzo.