Wat gebeurt er als ik de aanbetaling van mijn verblijf op centerparcs niet betaal?

Er is een reservering op mijn e-mail adres binnengekomen op een center parcs park. Deze heb ik zelf niet gereserveerd en ook niet mijn vriend. Nu heb ik al mijn gegevens veranderd maar vraag ik mij af wat er gebeurt als ik geen aanbetaling doe. Ik heb zelf niet geboekt dus zou het wel erg kut vinden als ik moet betalen voor een vakantie die ik niet heb geboekt. Hoe zit dat? Moet ik nu alsnog 25% of zelfs 50% van het bedrag betalen aan centerparcs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Heb je ze al gebeld hierover?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat wou ik morgen ochtend doen aangezien ik net pas een mailtje binnen krijg. Ik dacht misschien heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt. Ik heb wel direct een mailtje naar hen toegestuurd/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk een oplichter. Deze sturen tegenwoordig niet alleen mailtjes van banken, maar ook van wehkamp, bol.com en dergelijke. Inderdaad even bellen en alles telefonisch met hen afhandelen en niet via die mail.
Ritsuka
10 jaar geleden
En ga wel zelf naar de site toe om het nummer op te zoeken, haal het niet uit de mail.
Wie weet is het inderdaad een nepmail en is het ook een nep telefoonnummer waarbij ze je geld af wil troggelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga ze na mijn werk gelijk bellen. Ik heb op mijn centerparcs ingelogd en zag daar de boeking al staan dus het is helaas geen grap en dus ben ik waarschijnlijk 175 euro kwijt!:( pffff.. Leuk zo iemand die dat even doet!! Not..

Het beste antwoord

Het kan zijn dat iemand een grap met je wilde uithalen en die heeft dus al jouw gegevens ingevuld met jouw mailadres. In dat geval volstaat het om te bellen en dat uit te leggen en te zeggen dat je niets gereserveerd hebt en ook niet van plan bent te betalen?

Het kan ook dat het een nepmail is zoals wat je van banken had, ze hopen dan dat je betaalt (al lijkt dit mij zeer onwaarschijnlijk).

In beide gevallen: even bellen naar 0900 6606600 helaas voor 50 cent per minuut!

Toegevoegd na 4 minuten:
Om een antwoord te geven, dan mogen ze eenzijdig de boeking annuleren en dat gaat je 50% van de hele reservering kosten als de boeking over meer dan 4 wk was en 100% als de boeking binnen 4 wk is.

a)
Bij boekingsbedragen boven de € 150,00 dient u een aanbetaling
van 30% te doen met een minimum van € 150,00. Het restant van
het boekingsbedrag moet uiterlijk 12 weken voor aanvang van het verblijf in het
bezit zijn van Center Parcs.

b)
Boekingsbedragen tot € 150,00 dient u onmiddellijk in het geheel te
voldoen.

c)
Bij boeking binnen 12 weken vóór aanvang van uw verblijf dient het gehele
boekingsbedrag ineens via telefonische machtiging of per creditcard voldaan
te worden.

d)
Bij niet-tijdige of onvolledige betaling van de aan u gefactureerde bedragen
bent u in verzuim en is Center Parcs gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te
ontbinden door middel van een schrijven aan u. U bent aansprakelijk voor alle
schade die Center Parcs als gevolg hiervan lijdt of zal lijden, waaronder alle
kosten die Center Parcs in verband met uw boeking en de ontbinding heeft
moeten maken. In ieder geval bent u een ontbindingsvergoeding verschuldigd
van 50% van de huursom bij ontbinding meer dan 4 weken vóór de geplande
aanvangsdatum van het verblijf en gelijk aan de totale huursom bij ontbinding
binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf. Reeds betaalde gelden zullen
worden verrekend met de te betalen ontbindingsvergoeding en de eventueel
verschuldigde vergoeding van overige schade. Indien nog niets betaald is,
worden bovengenoemde bedragen in rekening gebracht.
De betaling van het bepaalde onder a, b, c en d dient uiterlijk binnen
14 dagen na datum van de factuur in het bezit te zijn van Center Parcs
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord. Ik heb direct al een antwoord gehad op mijn mail en heb voor de zekerheid toch nog even gebeld. Ze vonden het erg naar voor mij en hebben de vakantie die ik niet geboekt had kosteloos geannuleerd!