Waarom krijgt iemand met een uitkering ook vakantiegeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gewoon een wettelijk vastgesteld deel van je loon en van je uitkering en waar je dat aan uitgeeft moet je zelf weten.

Antwoorden (2)

Omdat ook iemand met een uitkering (zeker als het een gezin is) in de zomer op vakantie moet kunnen gaan. Op vakantie gaan, hoe summier ook, hoort bij de manier waarop we binnen deze samenleving functioneren. Overigens spaart iemand met een uitkering dat vakantiegeld zelf bij elkaar van de de uitkering, net als iemand die salaris krijgt het van zijn salaris spaart.
Mensen die langdurig een bijstandsuitkering krijgen kunnen overigens meestal niet van het vakantiegeld op vakantie, omdat ze er de financiële gaten mee dichten die in de loop van het jaar zijn ontstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op vakantie gaan is dus een recht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, een recht is dat je als je vakantiegeld gespaard hebt dat je dat dan ook krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiterking kan ook door ziekte komen, mogen die mensen die niet kunnen werken niet genieten van een vakantie..? Ik vind vakantie wel een recht, aangezien we ook vakantiedagen ed hebben.(werkers zijn)
Computoon
10 jaar geleden
De vakantietoeslag is een recht. Maar uiteraard is het geen plicht om van de vakantietoeslag met vakantie te gaan.
Omdat dit wettelijk zo geregeld is.

Nu doet zich het merkwaardige feit voor, dat nogal wat mensen met grote schulden hun vakantiegeld willen gebruiken voor hun vakantie. Dat wordt kennelijk als een soort recht gezien. Op de een of andere manier gunnen deze mensen dit extraatje niet aan hun schuldeisers.
Computoon